Att väl förvalta tid och pund

Vittnesbörd av Anne-Lie Vidén

Jag är glad att vi kan samlas så här och påminnas om vårt hopp – om vår Frälsare som är så god mot oss. Varje dag växer längtan hos mig att Jesus ska komma igen. Tänk att vi för evigt ska få vara hos Jesus en dag. I evig frid och evig glädje. Det är så stort. Men vi är fortfarande kvar på jorden, för vi har ett arbete att utföra. Vi har en kallelse att vinna människor för Gud. Han vill att alla människor ska bli frälsta. Av bara nåd får vi vara kvar för att vi ska föra andra människor till Gud. Jag vill läsa en vers från Psaltaren 90:12:
-Lär oss inse att våra dagar är räknade, så att vi får visa hjärtan.
Det gäller att vi, som det sägs i en sång: ”...väl förvaltar tid och pund.” Jag måste erkänna att jag har slösat bort så många timmar på den här jorden, men vill inte att det ska fortsätta på det sättet. Jag vill dö bort från mig själv och att Jesus ska leva i mig – och inte längre jag. Jesu tillkommelse är så nära. Den är närmare nu än när vi vaknade i morse. Den är närmare nu än när det här mötet började. Tiden dras ihop; varje dag är det så många människor som skördas för evigheten. Vi har ett otroligt stort ansvar som Gud har gett oss. Men han har också lovat och sagt: ”Inte genom någon människas styrka eller kraft ska det ske, utan genom min ande.” Vi måste verkligen bli fyllda av Guds Ande den här sista tiden. Det är också Guds vilja.
 

Sök på midnattsropet.se

Sprid Midnattsropet

Sprid Midnattsropet
Beställ fria exmplar att dela ut

Mest lästa

Få nya uppdateringar med e-post

Antal sidvisningar